Post in evidenza

Avverbi, Diverbi e sentimenti...

lunedì 28 marzo 2011

Poeti: Pasquale Ruocco

Pasquale Ruocco e Raffaele Chiurazzi


Pasquale Ruocco

Raffaele Chiurazzi e Pasquale Ruocco

Vita e opere












POESIE


FEMMENE  E  ROSE
 
Femmene belle d”e canzone antiche,
ve sento n’ata vota suspirà
mentre spontano ‘e stelle e dint”e viche
‘e cuncertine tornano a cantà.
 
So’ fatte ‘e sciure, lacreme e suspire
chesti canzone ‘e n’ata gioventù:
Carulina, cu ll’uocchie nire nire,
fra cielo e mare nun s’affaccia cchiù.
 
Erano ‘e rrose ‘e ‘nu ciardino allero
‘sti ‘nnammurate ‘e tantu tiempo fa:
e mo pecché Carmela ‘e San Sivero
nun passa cchiù p”e vvie d”a Sanità?
 
‘E manduline tremmano scuntente,
‘a luna saglie lenta: e i’ penzo a te,
palomma malinconica e lucente,
Maria, ca t’addurmive ‘mbraccia a me.
 
Tutto chello ca ride ncopp”o munno
scenne ‘int’a ll’ombra e nun po’ cchiù turnà…
Dimme, addò vanno ‘e ffronne ‘int’a ll’autunno,
dimme, addò vanno ‘e nuvole d’està!
 
Pasquale Ruocco
 
 
 
Da: - Poesie Napoletane -
- Morano Editore - Settembre 1972




No, nun ‘e state a sentere ‘e canzone!
Chistu mare è celeste, 'o cielo è d'oro,
ma stu paese nun è sempe allero.

Nun sponta sempe ‘a luna a Marechiaro
e nun se canta e se fa sempe amore;
cheste so’ fantasie pe' furastiere.
 
Si vui vulite bene a stu' paese,
fermateve nu' poco dint’’ e viche,
guardate dint'’e vasc e fore 'e chiese.

Venite, assieme a me, p’’e strate antiche,
invece ‘e cammenà vicino 'o mare,
parlate cu chi soffre e chi fatica.

Quanta malincunia p’’e case scure
addò nun trase st aria 'e primavera!
Guardate quanta sante attuorno 'e mura!

Sta gente poverella crede a Dio,
patisce rassegnata e pare allera:
e chi è cecato canta "O sole mio".

N'hanno chiagnute lacreme ll'artiste:
e quante ne so' muorte int'o spitale!
Stu paese d'o sole comme è triste!

Io veco comm’ a n'ombra a ogne puntone
e penzo 'a gente ca lle manc 'o ppane…
Quanta buscie ca' diceno 'e canzone.


Pasquale Ruocco

Dalla raccolta  “Sole d’autunno”





3 commenti:


  1. Saturday, March 23, 2013 12:54 AM

    Pasquale Ruocco, il poeta, era il mio prozio, tutto qui, effettivamente, ho molti libri autografati a casa a Napoli, al momento sono in Australia quindi recuperare foto e' impossibile.. saluti

    Sent: Thursday, March 21, 2013 8:46 PM


    Cercando sul web pagine dedicate a zio Pasqualino mi sono imbattuto
    nel blog, mia madre era Germana Ruocco, figlia di Luigi. Volevo
    lasciare un saluto ma credo che i commenti esterni siano bloccati, per
    cui lo faccio qui. grazie e buona giornata.

    MiK del Vecchio

    RispondiElimina

  2. Caro MiK
    Inviami qualche notizia in più da pubblicare, qualche riferimento su tuo zio e qualche immagine. Saluti G. Ruocco

    RispondiElimina
  3. Sabato 23 marzo 2013 ore 16.50

    Caro MiK, è da quando ero ragazzo e mi fu attribuito una parentela con tuo zio, che ho fatto il diavolo a quattro per un contatto con lui tramite il mio professore di francese presso l'istituto nautico a Piano di Sorrento che si dichiarava suo amico fraterno.
    All'epoca avevo quattordici anni e scrivevo poesie in napoletano come esternazione spontanea del mio essere. Tuo zio mi piaceva, ma oltre a qualche fotografia che ho rintracciato in pubblicazioni dedicate a Cerino e Chiurazzi non ho trovato altro.
    Ultimamente ho saputo che una su biografia è stata inserita in una storia della Canzone napoletana arrivata al sesto volume.
    Non ho ancora trovato il modo di ordinarlo. Al Mattino di Napoli non mi hanno nemmeno risposto pur avendo pubblicato per anni di lui.
    Ti sento come un fratello. Appena puoi dammi qualche tua notizia. Che fai nella vita ? Come mai stai in Auastralia. Io ci capitai nel 1962 navigando su una petroliera. Arrivai a Williams Twon, vicino Malbourne. A Braken Ridge c'è Ruocco Str e altre 20 località in tutto il mondo hanno il nostro cognome.
    Per il momento ti saluto e ti ringrazio. Gioacchino Ruocco

    RispondiElimina